Ata Çocuklu miniklere su tasarrufu farkındalığı
Atakum Belediyesi, Dünya Su Günü etkinlikleri kapsamında Ata Çocuk Çocuk Gelişim Merkezinde öğrenim gören öğrencilere su tasarrufu semineri gerçekleştirdi.

Atakum Belediyesi, Dünya Su Günü etkinlikleri kapsamında Ata Çocuk Çocuk Gelişim Merkezinde öğrenim gören öğrencilere su tasarrufu semineri gerçekleştirdi.
Belediyenin İklim Değişikliği ve Sıfır Atık Müdürlüğü tarafından dünyayı etkisi altına alan su krizine dikkat çekmek ve su tasarrufu konusunda erken yaşta farkındalık oluşturmak amacıyla düzenlenen program, minik öğrencilerden büyük ilgi gördü. Belediyenin İklim Değişikliği ve Sıfır Atık Müdürlüğünden Çevre Mühendisi Elif Ceren Yılmaz Ata Çocuklu öğrencilere suyun doğa ve insan yaşamı için önemini, su kaynaklarının neler olduğunu ve su israfının önüne geçmek için neler yapılması gerektiğini anlattı.
EĞLENCELİ VE ÖĞRETİCİ ETKİNLİKLER
Ata Çocuklu minikler, bilgilendirmenin ardından suyun doğadaki serüveni anlatan ‘Su Hayattır’ adlı çizgi filmi izledi. Film eğlenceli ve eğitici içeriğiyle öğrenciler tarafından ilgiyle takip edildi. Su temalı şarkılar söyleyen çocuklar, keyifli olduğu kadar farkındalık dolu bir gün geçirdi. Öğrenciler, interaktif etkinlikte evlerinde su tasarrufu yapacaklarına ve aile bireylerini tasarruf yapmaları konusunda uyaracaklarına da söz verdi.
“KESİNTİSİZ SÜRDÜRECEĞİZ”
Atakum Belediyesi İklim Değişikliği ve Sıfır Atık Müdürlüğü, etkinlik hakkında yaptığı açıklamada “Dünya genelinde, iklim değişikliği ve hızlı nüfus artışı nedeniyle 2050 yılına kadar dünya nüfusunun yarısından fazlasının su kıtlığı ile karşı karşıya kalabileceğini bilinen bir gerçektir. Gelecek nesillere kurak bir dünya bırakmamak için, suyun bize doğadan miras değil korunması gereken emanet olduğunun her zaman bilincinde olmamız gerekir. Günlük hayat rutinlerine dikkat ederek litrelerce su tasarrufu yapılabilir ve alışkanlık haline getirdiğimiz davranışlarımızla doğanın korunmasına katkı sağlayabiliriz. Bu açıdan çevre bilincinin, su farkındalığının küçük yaşlardan oluşması son derece önemlidir. Geçtiğimiz günlerde kutladığımız 22 Mart Su Günü etkinlikleri kapsamında Ata Çocuklu öğrencilerimize suyun yaşamsal önemini, su kıtlığının önüne geçmek için neler yapılması gerektiğini eğlenceli ve öğretici etkinliklerle anlattık. Öğrencilerimiz su kahramanları olarak diş fırçalarken, ellerini yıkarken ya da bitkileri sularken nasıl tasarruf yapacaklarını öğrendiler. Ayrıca, su israfının önüne geçmek için aile bireylerine uyarılarda bulunacaklarına söz verdiler. Son derece verimli bir etkinlik oldu. Atakum Belediyesi olarak, çevre farkındalığı yaratacak çalışmalarımızı kesintisiz olarak sürdüreceğiz.” ifadelerini kullandı.
Samsun'da, Büyükşehir Belediye Başkanı Halit Doğan’ın “Nefes” projesinin bir ayağı olan Yaşlı Koordinasyon ve Yaşam Merkezi hizmete açıldı. Büyükşehir Belediye Başkanı Halit Doğan, “Yaş almış çınarlarımızın hayatına dokunmaya devam ediyoruz. Onların bir araya gelerek dinlenebileceği, sosyalleşebileceği ve kaliteli vakit geçirebileceği önemli bir merkezi şehrimize kazandırmanın mutluluğunu yaşıyoruz” dedi.
Samsun'un İlkadım İlçesinin kırsal mahallelerinin turizm potansiyelinin keşfedileceği, ‘İlkadım Kırsal Turizm Çalıştayı’ gerçekleştirildi. Çalıştay sonucunda elde edilecek fikir ve görüşler, eylem planı ve projelere dönüşecek.
Samsun Canik Belediyesi, tüm anne adaylarına ve doğum yapan annelere "Bebek Destek Paketi" hediye etmeye devam ediyor.
Samsun'da, Canik Belediye Başkanı İbrahim Sandıkçı, "Vatandaş Soruyor, Başkan Cevaplıyor" programıyla Kozlu Mahallesi'nde vatandaşların sorularını yanıtladı.
"Samsun’un Kalbine İlk Adım – Hoş Geldin Bebek Projesi" kapsamında, İlkadım’da dünyaya gelen 555’inci bebeğin yenidoğan setini İlkadım Belediye Başkanı İhsan Kurnaz hediye etti.
Samsun Canik Belediyesi, ücretsiz kafeterya hizmeti, bekleme alanları ve ikramlarıyla YKS'ye giren öğrencilere ve ailelere destek oldu.
Mutlu çocukların şehri Samsun’da, Büyükşehir Belediyesi, projeleriyle çocukların yüzünü güldürmeye devam ediyor. Büyükşehir tarafından hayata geçirilen “Biz Geldik Projesi” kapsamında, 17 ilçede toplam 3 bin 321 çocuğa ulaşılarak onların sosyal, kültürel ve kişisel gelişimlerine katkı sağlandı.
Samsun'da, Canik Belediyesi'nin ilçede düzenlediği söyleşi programında bağımlılıkla mücadelenin temel prensipleri ele alandı.
Samsun Canik Belediyesi, Canik Mobil Sıfır Atık Aracı ve Canik Sıfır Atık Marketi'ne 3 kilogram geri dönüştürülebilir atık getiren vatandaşlara çekilişle milli takım forması hediye ediyor.
Samsun'da, İlkadım Belediye Başkanı İhsan Kurnaz, hayırseverler tarafından alınan tekerlekli sandalye ve akülü araçları ihtiyaç sahibi vatandaşlara teslim edildi.
© Copyright © 2025 Samsun Nokta, Sitemizde bulunan yazı, video, fotoğraf ve haberlerin her hakkı saklıdır. İzinsiz veya kaynak gösterilmeden kullanılamaz