İlkadım’ın Gençlerinden Çorum’a Kültür ve Doğa Ziyareti
İlkadım Kent Konseyi Gençlik Meclisi, tarihi zenginlikleri ve doğal güzellikleri incelemek amacıyla Karadeniz’in İç Anadolu'ya açılan kapısı Çorum’a ziyaret gerçekleştirdi.

İlkadım Kent Konseyi Gençlik Meclisi, tarihi zenginlikleri ve doğal güzellikleri incelemek amacıyla Karadeniz’in İç Anadolu'ya açılan kapısı Çorum’a ziyaret gerçekleştirdi.
Samsun'da, İlkadım Kent Konseyi Gençlik Meclisi ile Çorum Kent Konseyi Gençlik Meclisi tarafından ortaklaşa düzenlenen ‘İlkadım’dan Çorum’a Kardeşlik Buluşması’ projesi kapsamında, İlkadımlı gençler Çorum'un Ortaköy İlçesine ziyaret gerçekleştirdi. Çorum’daki tarihi ve kültürel mirasları incelemek, doğal güzellikleri yerinde görmek amacıyla düzenlenen programda, gençlerden oluşan heyete, Çorum Ortaköy Belediye Başkanı Taner İsbir eşlik etti.
‘İLKADIM’IN GENÇLERİ ORTAKÖY’DE’
İlkadım Kent Konseyi Gençlik Meclisi üyelerinin Ortaköy’deki ilk durağı, Hitit İmparatorluğu'nun önemli idari merkezlerinden olan antik şehir Şapinuva oldu. Gençlere burada Hitit Medeniyeti ve antik şehirde yapılan kazı çalışmaları hakkında bilgiler verildi. Heyet daha sonra, Türkiye’nin en uzun yürüyüş yollarından birine sahip olan İncesu Kanyonu'nda, doğal güzelliklerin ve sarp kayalıkların arasında doğa yürüyüşü gerçekleştirdi. Ziyaretten duyduğu memnuniyeti dile getiren Ortaköy Belediye Başkanı Taner İsbir, “İlkadım’dan Ortaköy’e gelen pırıl pırıl gençlerimizi ilçemizde ağırlamak büyük bir keyifti. Şapinuva gibi tarihi bir kenti, İncesu Kanyonu gibi doğal bir mirası gençlerimize sevdirmek ve tanıtmak, en önemli görevlerimizdendir” dedi.

‘GENÇLERİMİZİ İLKADIM’A BEKLİYORUZ’
İlkadım Belediye Başkanı İhsan Kurnaz ise, İlkadım’ın gençlerini ilçelerinde ağırlayan Ortaköy Belediye Başkanı Taner İsbir’e teşekkür ederek, “Gençlerimizin doğayı, kültürel mirasımızı tanımaları ve bu noktada kültürel geziler yapmasını son derece kıymetli buluyorum. Bu noktada İlkadım Kent Konseyi Gençlik Meclisimizin kıymetli üyelerini ortak proje kapsamında ziyaret yapmaları için Çorum'un Ortaköy ilçesine gönderdik. Burada gençlerimiz Çorum’un tarihi ve kültürel dokusunu incelemelerinin yanı sıra, doğal güzellikleri de görme fırsatı elde ettiler. Bu güzel programda İlkadım’ın gençlerine eşlik eden ve onları en güzel şekilde ilçesinde ağırlayan Ortaköy Belediye Başkanımız Taner İsbir’e teşekkür ediyorum. Biz de tüm gençlerimizi, kurtuluşun ve bağımsızlığın ilk adımının atıldığı şehir olan İlkadım’a bekliyoruz” ifadelerini kullandı.
Samsun İlkadım Belediyesi, son iki yılda ihtiyaç sahibi aileler, emekliler, öğrenciler ve engelli bireylere yönelik sosyal yardım çalışmaları kapsamında, 57 milyon TL’yi aşan destekte bulundu.
Samsun'da, Canik Belediyesi'nin ilçede gerçekleştirdiği "Gençlerin Fikirleriyle Sağlıkta Yeni Ufuklar" proje yarışmasında ödül heyecanı yaşandı.
Samsun Mali Müşavirler Odası (SMMO), meslek mensuplarına yönelik eğitim ve bilgilendirme çalışmalarına devam ediyor.
Samsun'da, Büyükşehir Belediye Başkanı Halit Doğan’ın “Nefes” projesinin bir ayağı olan Yaşlı Koordinasyon ve Yaşam Merkezi hizmete açıldı. Büyükşehir Belediye Başkanı Halit Doğan, “Yaş almış çınarlarımızın hayatına dokunmaya devam ediyoruz. Onların bir araya gelerek dinlenebileceği, sosyalleşebileceği ve kaliteli vakit geçirebileceği önemli bir merkezi şehrimize kazandırmanın mutluluğunu yaşıyoruz” dedi.
Samsun'un İlkadım İlçesinin kırsal mahallelerinin turizm potansiyelinin keşfedileceği, ‘İlkadım Kırsal Turizm Çalıştayı’ gerçekleştirildi. Çalıştay sonucunda elde edilecek fikir ve görüşler, eylem planı ve projelere dönüşecek.
Samsun Canik Belediyesi, tüm anne adaylarına ve doğum yapan annelere "Bebek Destek Paketi" hediye etmeye devam ediyor.
Samsun'da, Canik Belediye Başkanı İbrahim Sandıkçı, "Vatandaş Soruyor, Başkan Cevaplıyor" programıyla Kozlu Mahallesi'nde vatandaşların sorularını yanıtladı.
"Samsun’un Kalbine İlk Adım – Hoş Geldin Bebek Projesi" kapsamında, İlkadım’da dünyaya gelen 555’inci bebeğin yenidoğan setini İlkadım Belediye Başkanı İhsan Kurnaz hediye etti.
Samsun Canik Belediyesi, ücretsiz kafeterya hizmeti, bekleme alanları ve ikramlarıyla YKS'ye giren öğrencilere ve ailelere destek oldu.
Mutlu çocukların şehri Samsun’da, Büyükşehir Belediyesi, projeleriyle çocukların yüzünü güldürmeye devam ediyor. Büyükşehir tarafından hayata geçirilen “Biz Geldik Projesi” kapsamında, 17 ilçede toplam 3 bin 321 çocuğa ulaşılarak onların sosyal, kültürel ve kişisel gelişimlerine katkı sağlandı.
© Copyright © 2025 Samsun Nokta, Sitemizde bulunan yazı, video, fotoğraf ve haberlerin her hakkı saklıdır. İzinsiz veya kaynak gösterilmeden kullanılamaz